19-12-2018, 13:17
(19-12-2018, 02:18)Ulan schrieb: Also noch einmal: Ich hatte lediglich darauf hingewiesen, dass Jesus in den Fragen des Gesetzes in der uns ueberlieferten Auslegungsform des Hillel folgte, und hier explizit der Betonung der Naechstenliebe als Fokus, durch den man die gesamte Tora anschauen muss.
Spannende Theorie
Ich suchte jetzt: Hillel the Elder - Wikipedia
Dort fand ich tatsächlich einen Hinweis, der Deiner Idee entsprechen könnte:
8 In contemporary culture
"Beginning in the late 1940s, soap-maker Emanuel Bronner (February 1, 1908 – March 7, 1997), a German-Jewish immigrant to the United States, featured the maxims of Hillel on millions of product labels.
( . . . )
The label texts were later collected into a self-published book titled The Moral ABC I & II by Dr. Emmanuel Bronner.
On page 23, Bronner wrote, "Rabbi Hillel taught Jesus to unite the whole human race in our Eternal Father's great, All-One-God-Faith.""
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Emanuel Bronner - Wikipedia
2 Career
"He started his business making products by hand, such as castile soap, in his home.
The product labels are crowded with statements of Bronner's philosophy, which he called "All-One-God-Faith" and the "Moral ABC", both of which he included on the label of every soap bottle he produced.
( . . . )
In 1946, while promoting his "Moral ABC" at the University of Chicago, Bronner was arrested for speaking without a permit, despite the fact he was invited to the campus to lecture by a local student group, and then committed to the Elgin Mental Health Center, a mental hospital in Elgin, Illinois, from which he escaped after shock treatments."
Emanuel Bronner war ein großer Fan von Rabbi Hillel und "featured the maxims of Hillel on millions of product labels"
Wie wir sahen meinte er, "Rabbi Hillel taught Jesus to unite the whole human race in our Eternal Father's great, All-One-God-Faith."
Eine typisch amerikanische Geschäftsidee, die soap bottles mit religiös verbrämten Texten zu verzieren
Es war kein Werbegag, Bronner meinte das wohl ernst
Bronner wollte missionieren, und nutzte die Verpackungen seiner Waren dazu. Er erreichte dadurch eine unglaubliche Breitenwirkung, denn seine Seifen wurden von unzähligen Konsumenten gekauft
Auf der anderen Seite erzielte er durch die Verknüpfung Hillel Jesus eine beachtliche Aufmerksamkeit für sein Produkt in diesem biblisch geprägten Land, wo der Präsident auf die Bibel schwört und wo auf den Nachttischen aller Hotels die Bibel liegen muß